500 woorden die iedereen moet kennen om de actualiteit te begrijpen
Marc Hendrickx
Auteur:
Uitgegeven:
Leuven, 2013
Uitgeverij:
Taal:
Nederlands
Verschijningsdatum:
3 september 2013
(Overige) personen
Co-auteur:
Indeling
Medium:
Boek
Fictie / Non-fictie:
Non-fictie
SISO:
Idioom (woorden en uitdrukkingen) (844)
NUR:
Journalistiek (813)
Codes
ISBN:
978-94-01-41042-7
EAN:
9789401410427
ASW:
Algemeen boek
Technische gegevens
Formaat (hoogte):
21 cm
Omvang:
171 pagina's
Bibliografische annotatie
Rugtitel: 500 woorden die iedereen moet kennen. - Engelse uitg. o.d.t.: Amsterdan DNA : how Amsterdam became Amsterdam.
Annotatie
Verklaring van termen en begrippen uit de Nederlandse en Vlaamse actualiteit.
Flaptekst
Laat iedereen versteld staan van je algemene kennis. Iedereen kent het wel: wanneer je naar het journaal kijkt, mis je achtergrond bij bepaalde begrippen of wil je weten hoe bepaalde situaties zijn ontstaan. Kennis van enkele basisbegrippen wapent je om de brede actualiteit in de media te volgen en te begrijpen. 500 woorden die iedereen moet kennen biedt de lezer de sleutel tot inzicht in het journalistieke jargon. Het boek geeft tekst en uitleg bij de belangrijkste termen in de volgende domeinen: binnen- en buitenlandse politiek, economie, arbeid en sociale zaken, samenleving, milieu, cultuur, lifestyle, media en sport. Met bijdragen door beroepsjournalisten, autoriteiten in hun vakgebied: Yves Desmet, Luc Van der Kelen, Corry Hancké, Chris De Nijs, Trui Moerkerke, Gie Goris, Peter Vantyghem, Steffy Merlevede, Emmanuel Vanbrussel & Dieter De Cleene.
Literaire adressenbank
Uitgever
Delen